Ta strona używa plików Cookies. Korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia

Zamknij

Zawisza Czarny

W DNIACH 20-24 LISTOPADA CZŁONKOWIE YKP KALISZ WYBRALI SIĘ NA REJS ZAWISZĄ CZARNYM PO MORZU BAŁTYCKIM.

Po rozdzieleniu wacht i szkoleniu oraz zapoznaniu nas z jachtem wypłynęliśmy na Bałtyk,  który swoją aurą nas nie rozpieszczał. Padał deszcz, było  zimno i wiał silny wiatr.

Ale jako,  że załogą jesteśmy dzielną daliśmy radę . Zmienialiśmy  parokrotnie żagle w dzień i w nocy, nieraz podczas deszczu.  Szorowaliśmy  pokład i mosiądze. Gdy  dopłynęliśmy do Ustki złapaliśmy „lekki oddech” po czym ruszyliśmy w drogę powrotną również w bardzo zmiennych warunkach pogodowych. Płynęliśmy na silniku pod wiatr. Na wysokości półwyspu Helskiego nad ranem mieliśmy awarię silnika. Było awaryjne stawianie żagli, przeżyliśmy chwilę grozy,  bo znosiło nas w stronę brzegu.  Ale dzielna i wprawiona załoga ( przy pomocy oficerów i BOSMANA ) postawiła bardzo szybko żagle i udało się płynąć dalej w stronę Portu Gdynia. Na szczęście awaria została usunięta przed wejściem do portu  dzięki czemu udało się sprawnie przybić do kei w Gdyni.

Rejs był krótki,  ale bardzo intensywny - GRATULACJE DLA DZIELNEJ ZAŁOGI .

Szykujemy już następne pomysły.